Codivision

Lad os dele sammen
net promoter score

Hvor høj er din virksomheds net promoter score?

Har du som virksomhed tænkt over din net promoter score? Det kan være en ret væsentlig faktor i at opnå flere loyale kunder. I indlægget her forklarer vi mere om hvad det indebærer og hvordan din virksomhed kan forhøje jeres score.

Opbyg en net promoter score allerede nu

En net promoter score er en værdifuld feature for en virksomhed. Alligevel er der rigtig mange virksomheder som ikke ved hvad det er eller hvad præcist det indebærer.  Det uddyber vi her, så du kan få en bedre forståelse for hvor det er så essentiel en ting at fokusere på når det kommer til salg.  En net promoter score en egentlig en form for score som viser de kunder som er villige til at promovere din virksomhed. Altså ikke blot de tilfredse kunder, men de loyale.

Hvordan skaber man så loyale kunder. Helt basalt så skal man starte ud med først og fremmest at få tilfredse kunder. Målet er så at en hvis procentdel af disse tilfredse kunder skal blive liyale kunder. Det er nemlig dem som skal hjælpe dig med at forbedre din virksomheds net promoter score. Det kan være en god idé at have et customer management system, hvor kunders køb bliver registreret. På den måde kan du hurtigt få et overblik over hvilke kunder som er tilbagevendende og hvor mange penge de ligger hos jer.

Få spredt budskabet omkring dit brand

Tilfredse kunder er godt, men loyale kunder er din virksomheds guld. Derfor kan det også godt betale sig at give dem lidt ekstra opmærksomhed. Hvis du har kunder som er så tilfredse med de produkter og den service du tilbyder, så er sandsynligheden for at de spreder det gode budskab om din virksomhed, faktisk rigtig stor. Ofte sker det via. Word-of-mouth, men eftersom sociale medier i dag er så stor en del af den måde vi kommunikerer med vores omgangskreds på, så kan ordet altså med fordel spredes her.

Det går ofte meget hurtigere end ved den traditionelle word-of-mouth metode, og budskabet spredes også noget videre. Hvis kunden tagger din virksomhed i deres opslag, bliver det ovenikøbet super nemt at finde dig, og du har altså her fået meget foræret af en trofast kunde.  De sociale medier er i rigtig mange tilfælde et godt redskab for virksomheder, men det er også power fuldt. Derfor er det vigtigt at du sørger for at give dine kunder noget positivt at skrive om. Det modsatte kan nemlig have konsekvenser for din virksomheds salg og net promoter score.