Arbejdsglæde foredrag giver dig de nødvendige redskaber
Har du nogensinde fået et arbejdsglæde foredrag på din arbejdsplads? Hvis ikke, så vil jeg varmt anbefale det. Som ordet siger, så handler foredraget om at få en større arbejdsglæde. Det er muligvis ikke noget vi altid tænker på i hverdagen, hvis vi synes vi har det fint nok på vores arbejdsplads, men der er altid plads til forbedringer.
Bliv en bedre kollega og få bedre kolleger
Et arbejdsglæde foredrag indeholder mange aspekter. Blandt andet får du redskaber til bedre at kunne kommunikere, ikke kun med dine kolleger, men også med kunder. Kommunikation er en af de vigtigste faktorer for arbejdsglæde og det psykiske arbejds miljø. Hvis den anden ikke forstår eller misforstår den besked du giver, bliver resultatet også derefter. Omvendt hvis der er en god kommunikation, så arbejder I typisk også bedre sammen, og forstår hinanden bedre.
Den tone vi bruger, når vi kommunikerer er også ganske essentiel. Får vi en besked i en dårlig tone, har vi tendens til at respondere i samme dårlige tone. Du vil ofte blive overrasket over, hvor langt du kan nå, med at svare tilbage i en god og høflig tone. Det negative smitter, og det positive smitter. Jeg ved godt hvad jeg ville vælge at smitte mine kolleger med.
Hvem holder et arbejdsglæde foredrag?
Der findes mange forskellige typer af foredrag og foredragsholdere. Én der dog virkelig specialiserer sig i arbejdsglæde foredrag og konflikthåndtering, er Lars Klingert. Han har holdt foredrag for store virksomheder som Grundfos og Banedanmark, og har mange års erfaring inden for både stresshåndtering, kommunikation og arbejdsglæde med mere.
Lars Klingerts foredrag er oftest interaktive, hvilket betyder, at publikum er aktive deltagere. Der kan være panel debat, workshops mm. Det er en måde at gøre foredraget mere levende på, samtidig med at det giver en bedre situations forståelse. Man lærer rigtig meget af at blive stillet over for udfordringer, og bruge de redskaber man har lært.
Mere og andet end arbejdsglæde
Når vi taler arbejdsglæde, så er det ikke blot kommunikation og konflikthåndtering, der lægges fokus på. Du får også redskaber til, hvordan du kan håndtere stress, hvordan du bedre kan blive omstillingsparat samt hvordan du har den bedste dialog med dine kunder.
Til foredraget øves der typisk spørgeteknikker og der tales om hvordan vi kan anvende positiv psykologi i det vi laver. Der er også stort fokus på samarbejde og konfliktløsning. I det hele taget et arbejdsglæde foredrag med mange forskellige aspekter.